Login Heslo Zapomenuté heslo | Registrace

Na jaké značce jezdíte ?

Kosmetika na Andělu


Čtyřkolky SMC Jumbo 720R - neřízené střely

2.2. 10:10
Taiwanská společnost SMC, neboli Standard Motor Corporation má desítky let zkušeností s výrobou velmi kvalitních čtyřkolek. Díky tomu mohla například představit dnes již legendární řadu tří a čtyřstovek Jumbo, která se dnes v již své sedmé generaci řadí mezi jedničku ve své kategorii. Nyní přišla řada na představení nového velkoobjemového stroje – čtyřkolky SMC Jumbo 720R.

Mít kvalitní a vysoce ceněné třístovky SMC-čku zdaleka nestačilo. S nástupem nové, mladé krve do vedení společnosti, bylo rozhodnuto o mimořádně nelehkém úkolu. Postavit kvalitní, jízdně a funkčně vyvážený a maximálně spolehlivý velkoobjemový stroj moderního designu, který by se dokázal ve všech směrech vyrovnat a dokonce se pokusit předčít nejdokonalejší stroje dneška.


Každý, kdo se orientuje ve čtyřkolkářském odvětví již tuší, že se SMC pokusilo vyrovnat japonským strojům, konkrétně nepřekonatelné jedničce – Yamaze Grizzly. Proč zrovna Yamaze, když se na světě vyrábí mnoho jiných čtyřkolek ? Odpověď je jednoduchá, japonská Yamaha za roky kontinuálního vývoje dovedla tento svůj model k takové dokonalosti, které se většina ostatních výrobců ani nepřiblížila. A SMC se zjevně chtěla postavit tomu nejlepšímu na trhu.

Ale jak za čtyři roky vývoje překonat čtyřkolky, které se již vyrábí celé desetiletí? Jak vyrábět čtyřkolky, které by nebyli zatíženi drobnými nectnostmi slabších modelů a zároveň se vyhnuli dětským nemocem typickým pro všechny nové konstrukce?


Při řešení tohoto nelehkého úkolu se SMC při vývoji čtyřkolky rozhodla vše vsadit na tři hlavní trumfy a pokusit se porazit konkurenci částečně vlastními zbraněmi.

První a největší z trumfů, který SMC využila se jmenuje ITRI. ITRI neboli Industrial Technology Research Institute je taiwanský institut špičkových technologií, jedna z nejmodernějších základen vědy na světě. V ITRI si společnost SMC zadala konstrukci a životnostní zkoušky kompletního motoru. S motory má ITRI bohaté zkušenosti, mimo jiné připravila i hybridy pro BMW a další výrobce. Tříletý vývoj motoru, do kterého SMC investovala závratných 1,2 milionu Euro byl úspěšně završen výrobou 700 ccm motoru s parametry, které převyšují většinu konkurenčních pohonů. Zajímavostí motoru je například integrovaná motorová brzda nové konstrukce, která při ubrání plynu samočinně a velice účinně pomáhá brzdit stroj.


Druhým trumfem byla kompletní konstrukce podvozku. SMC se vyhnula absolutně všem experimentům a připravila naprosto konvenční a plně proveřený podvozek, který spojuje prostorovou tuhost s vysokou pevností a nízkou hmotností.

Odpružení, jež využívá osvědčené hydraulické tlumiče s progresivními pružinami, bylo zvoleno s ohledem na komfort jezdce a dostatečnou odolnost i při rychlé jízdě. Celý podvozek byl testován a laděn v terénu prakticky po celou dobu vývoje, takže lze předpokládat, že i zde SMC odvedla dobrou práci. I design stroje je nanejvýše sympatický a důsledně se vyhýbá experimentům alá "jakoby Renegade", které jsou po čase jen pro smích.

Třetím a nepochybně nejzajímavějším trumfem, který SMC využila při vývoji stroje bylo masivní použití japonských, ale i amerických dílů! A to v takové míře, že v motoru defacto všechna kritická místa „jezdí“ po japonské oceli!

Seznam japonských dílů pro čtyřkolky Jumbo 720R je dlouhý, namátkou: Piston R.W., Piston ring Riken, Clutch set Fuji Heavy, Bearing KOYO, Bearing NTN, Carburetor Mikuni, Belt Bando, Chain Morse USA, Starter motor Shihlin, Generator Shihlin.

Zkrátka SMC nechtěla nechat nic náhodě a pokusila se japonskou konkurenci „zabít“ vlastní (japonskou) střelou.

SMC Jumbo 720R se jeví jako hit roku 2011, který se v bazaru jen tak neobjeví!

Klíčová slova: SMC, Jumbo, 720R
Prodám | JAHHO.cz | moto-bary.cz | optimalizace PageRank.cz | Audio, Foto, Video
TOPlist